søndag 13. november 2011

Onkelfarsdagskake

Litt av en mission, å plutselig innse at det er onkelfarsdag og at man ikke har bakt kake, og desuten har besøk av to (onkel)unger ekstra... Jeg gikk igjennom mitt nye kjøkkenbibliotek fra 1971 (som kjent var de flinkere å lage mat før enn nå, så hvem trenger Hellstrøm?) Iallefall, med mine begrensede kjøkkenmidler (eneste grunnen til at jeg har kjøpt bakepulver det siste året er for å vaske kasseroller Gubbetingen har brent et eller annnet fast i) måtte jeg finne ei kake som så spiselig ut.. Valget falt på noe som kaltes for "Sjokoladekake".


Dette så jo ikke for vanskelig ut... Hvis vi ser bort fra det faktum at sjokolade blir spist opp før det rekker å bli søndag her i huset. Vel, da har to av ungene noe å gjøre så jeg sender dem på butikken. I all hast ifølge meg, og IKKE ifølge dem. De måtte jo bare en liten tur innom parken først før de kom hjem.

Jeg og treåringen valgte å bruke goood tid på å fnise oss igjennom luftiggjøring av sukker og innrøring av egg. Dette var fryktelig spennnende å være med på. Spesielt siden det ikke var kake helt ennå.

Når da guttene endelig klarte å sose seg inn døra med to plater Freia premium 70% sjokolade (de hadde ikke funnet kokesjokoladen) fikk vi fnist ferdig kaka.

Slik ble resultatet:


Med rosa hjerter fordi Onkelpappa er så søt.

Det tok foresten ikke lang tid før det så mere ut som dette:


Smakte som sjokoladekake. Dermed har jeg gjort min snartkoneplikt for denne onkelfarsdagen også. Ha en fortreffelig onkelpappadag, og gratulerer med dagen til alle pappaer (og onkler)!

8 kommentarer:

  1. Kaka så god ut, den :)
    MEN! Ka du egentli har imot Hellstrøm? :p Føler at du snart burde omdøpe bloggen til sorisirimothellstrom.blogspot.com

    SvarSlett
  2. Flinkdue!!!!!!!!!! Klæm Anita

    SvarSlett
  3. den så jo bare råågod ut :D æ vil ha oppskrift :D

    SvarSlett
  4. Den så god ut! Sku ønske det va en egen supertanteingriddag sånn at æ å kunne fådd en fnist kake :) Probleme e vel at æ ikke ville delt den med nån :-p en kake til mæ e en kake til MÆ liksom:)
    du e strålanes flink siri, både med barnepass og å fnise sammen en onkelpappafarsdagskake! Håpe alle va fornøyd!!

    SvarSlett
  5. Lisbeth: Takk! Den var meget populær! Se på første bilde en gang til.

    Ingrid: Kanskje du kan være med å feire tantestemorsdag? Og tuuusen takk for at du er så søtest!

    SvarSlett
  6. Ja kanskje æ kan:) men da må du bake to kaker. En til mæ og en til ræsten:)))

    SvarSlett

Gi et lite pip!